Generale repetitie

7 mei 2017 - 's-Heerenhoek, Nederland

Twee weken later dan gepland, heb ik dit weekend alsnog de generale repetitie gehouden. De fiets stond al enkele dagen klaar, zodat ik een vroege start kon maken.

Op het programma staat een stukje van de Schelde-Rheinroute. Die loopt van Vlissingen naar Venlo en komt dus ook door ’s-Heerenhoek. De terugweg neem ik gewoon de snelste route, zodat ik niet twee keer dezelfde route rij.

Zaterdag

Bij het uitrijden van de bebouwing werd al duidelijk dat het weerbericht klopte: Een stevige (oosten) tegenwind en een droevig begin van de dag. Bij Kruiningen aangekomen brak gelukkig de zon een beetje door, wat het meteen wat aangenamer maakte. Toch maakte de wind het in de Zeeuwse polders erg zwaar. ‘Het komt door de tassen’, dacht ik, ‘die vangen veel wind’. ‘Straks, in de bossen, zal het wel makkelijker worden’. Met dat in het vooruitzicht trapte ik hoopvol verder.

Na de lunch (Zo ongeveer bij Woensdrecht) reed ik al snel de bossen onder Bergen op Zoom in. Mijn idee klopte, de wind nam af. De weg ging er wel een beetje op en neer, wat het meteen wat interresanter maakte. Er zullen nog vele hobbels volgen. Na Bergen op Zoom kwam er een afwisseling van bossen en open vlaktes. Volgens de kaart heb ik ook nog een stukje door België gereden, maar daar heb ik niks van gevoeld. Op het laatste stukje van mijn route werden er ook nog een paar bospaadje meegepakt, wat erg leuk was voor de afwisseling. De mensen die daar liepen vonden het wel een beetje gek om iemand met zoveel tassen op z’n fiets door het zand heen te zien ploeteren.

De tent opzetten was (zelfs met deze wind) een fluitje van een cent. Ook het koken met de spiritusbrander ging soepel, al duurde het wel wat lang.

Vandaag gereden: 114 km                                                                                                                               Strava: https://www.strava.com/activities/973397832
Relive: https://www.relive.cc/view/973397832

Zondag

De ochtend begon een beetje hetzelfde als zaterdag. Het ontbijt was snel binnen en ook de tent was snel weer afgebroken, zodat ik om half 9 al op de fiets zat. Sommige stukje herkende ik van de dag ervoor, maar voor het grootste gedeelte was de route anders. Na Bergen op Zoom was de route niet erg interessant meer, en liep vooral langs de hoofdwegen weer terug Zeeland in. Het was dan ook niet voor niets de kortste route.

Vandaag gereden: 95 km                                                                                                                                                                                Totaal gereden: 209 km                                                                                                                                                                          Strava: https://www.strava.com/activities/975021626                                                                                                                               Relive: https://www.relive.cc/view/975021626

Al met al een geslaagd weekend. Er zijn nog wat verbeterpuntjes, maar ik heb nog een weekje om daar over na te denken. Volgende week is het dan eindelijk zo ver!

1. Martha:
    8 mei 2017
    Succes
  2. Jurgen Soerewijn:
    8 mei 2017
    Hey Fred,
    Onwijs goede reis en heel veel plezier. Ik ga je blog zeker volgen.
  3. Kees Schog:
    10 mei 2017
    Hé Freddy, heel veel plezier op je reis richting Rome!
    Ik ga je volgen hoor, zet hem op.
  4. Cora:
    15 mei 2017
    Ha Fred! Vandaag vertrokken, begin is goed met een stralend zonnetje! :) Heeel veel succes en plezier gewenst, we gaan je volgen hoor. Zet m op!!