Etappe 19. Marcialla - Chiusi

2 juni 2017 - Chiusi, Italië

Het is vandaag niet de langste rit geworden. Het was wel een van de zwaarste dagen, door de combi van veel kilometers, veel hoogtemeters, warmte en een tikkie onderschatting.

Na de klim waar de route mee begon, daalde ik al snel af naar Sienna, de laatste stad voor Rome. Hier zag ik trouwens ook Rome al op de borden staan. In Sienna heb ik me door de smalle straatjes gemanoeuvreerd, waar je in veel gevallen alleen maar mag lopen. Kon ook bijna niet anders, want het was er erg druk. Het ging er wel voortdurend naar beneden, zodat ik al steppend rustig door kon rollen. Toen iemand met een blauw uniform zei dat dat ook niet mocht, heb ik bij hoge uitzondering een paar honderd meter gelopen. Tot ik de bocht om was.

Nog geen 5 km na Sienna kwam ik in een gebied dat 'Le Crete' heet. Het is daar nogal leeg. Het enige dat er staat is her en der een huis bovenop een heuvel en wat bomen. Het schijnt hier wel vol te zitten met herten en everzwijnen, maar die heb ik niet gezien. Of ja, één everzwijn, maar die zei niet zoveel meer, dus dat telt niet. Overigens zie ik wel al dagen heel veel hagedisjes in de bermen.

Na ongeveer 20 km kwam ik weer in de bewoonde wereld. Dat duurde niet heel lang, want de laatste 25 km ging over een onverhard pad langs een opgedroogde sloot. Het was er wel vlak.

Op de camping is het weer ouderwets druk: Er staat een verlaten caravan en een camperbusje. Ik heb er wel een hagedisje op de foto weten te zetten. Morgen weer een lange dag, maar Rome komt nu toch echt wel heel dichtbij.

Vandaag gereden: 125 km
Totaal gereden: 2031 km
Strava: https://www.strava.com/activities/1017605644

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bram-Jan Balkenende:
    2 juni 2017
    Er zijn meerdere wegen naar Rome, jij rijdt een hele mooie Fred.