Etappe 17. Modena - Suviana

31 mei 2017 - Castel di Casio, Italië

Wederom een prachtige dag! De warmte was iets minder en landschappelijk was het weer heel gaaf. Het was wel een hele lange dag; niet alleen veel kilometers, maar ook veel klimwerk. Daarbij had m'n linkerbeen een beetje moeite met wakker worden.

Misschien komt dat omdat ik afgelopen nacht niet zo goed geslapen heb. Dat kwam niet door de herrie (misschien een beetje), maar doordat het niet zo snel afkoelde gisteravond. Dat kwam dan weer omdat de wind helemaal weg was gevallen. Martha, om antwoord te geven op je vraag: Als ik me volledig strek heb ik ongeveer een centimeter over :-)

Vanmorgen ben ik eerst terug gefietst naar Modena. Er rijden daar een soort elektrische bussen die gebruik maken van een bovenleiding, net als een tram. Maar ze lijken meer op bussen. Jammer is dat de hele stad volhangt met die bovenleidingen.

Na Modena was het de eerste 30 km vlak. Vervolgens had ik weer een keuze: Of de drukke hoofdweg, of, "als ik een beetje humor had", een paadje langs het riviertje. Ik vind dat ik wel een beetje humor heb, dus ik koos het paadje. Het eerste stuk was afgesloten (nee, ik kon er echt niet door), maar door de omweg die ik maakte kwam ik wel in een veld vol met kersenbomen te rijden. Jammer dat de bloesem er al een tijdje af is. Verderop was het paadje wel open en het was inderdaad best grappig om daar te fietsen. Het vergde wel wat stuurkunsten.

Hierna ging het al snel omhoog. En dat bleef het gaan. Nadat ik eenmaal een eindje boven het maaiveld uit was geklommen, waaide er een frisse bries me tegemoet, wat het geheel een stuk aangenamer maakte. Uiteindelijk volgde er natuurlijk een afdaling, die eigenlijk perfect was. Steil genoeg om een lekker vaartje vast te houden zonder te trappen, maar ook niet zo steil dat je veel moet remmen in (nee, voor) de bochten.

Daarna volgde er een redelijk korte, maar wel heftige klim die niet bij de route hoort, maar wel nodig is om te overnachten. Alhoewel, ik had m'n tent natuurlijk ook gewoon in de berm kunnen planten.

Morgen iets minder hoogtemeters dan vandaag, maar er staat wederom een lange dag op het programma.

Vandaag gereden: 116 km
Totaal gereden: 1785 km
Strava: https://www.strava.com/activities/1014488893

1. Robert:
    31 mei 2017
    Fred mooie etappe weer. En ga eens in Arnhem kijken daar rijden die bussen ook genaamd trolleybus
  2. Martha:
    31 mei 2017
    Ha lachen fred. Vind jou avonturen echt leuk te lezen. En ook met je tentje dus groot genoeg fijne dag ..enne hè tot morgen
  3. Hessel:
    1 juni 2017
    He Kerel, Vergeet je niet dat je deze tocht voor je plezier maakt! Je komt in een schitterend gebied als je van oude meuk houdt :-). Dus stop eens en bezoek een kasteeltje,...trek je zwembroek aan (of boxer) en spring in het water! Waarom ik dit zeg; Mijn vader zoals je weet heeft al diverse lange tochten gemaakt. Hij heeft aangegeven dat je vaak jezelf teweinig tijd gunt om ook echt te genieten,...wat maakt het uit als je een dag maar 50 km wegtrapt. Anyway,...doe ermee wat je wil :-). En ohhh ja ik wil Italiaanse diner foto's zien! Ik begin al te watertanden bij de heerlijk pasta's