Etappe 20. Chiusi - Lago di Vico

3 juni 2017 - Ronciglione, Italië

Grofweg moesten er vandaag drie hobbels genomen worden: Twee van 500 meter en één van 800 meter. Vooral die laatste viel me erg zwaar.

Het begin was vlak en ging verder over het onverharde pad en later over asfalt. In deze streek zijn er veel dorpen met het achtervoegsel 'Scalo'. Van oudsher worden dorpen op of aan een heuvel gebouwd vanwege de verdediging. Toen dat niet meer nodig wat werd er in het dal een tweede dorp gebouwd met dezelfde naam als het eerste dorp, maar dan met 'Scalo' erachter.

De eerste twee hobbels waren goed te doen. Jammer wel dat ik bovenaan de tweede heuvel op een plateau terecht, waardoor er niet zoveel mooie vergezichten waren. De hagedissen worden trouwens steeds groter. Vandaag heb ik er een paar gezien van rond de 20 cm.

De laatste hobbel ging vooral door het bos, waardoor er ook hier niet zoveel te zien was. Het zorgde wel voor wat welkome schaduw. In de afdaling viel er hier en daar een gaatje in de bomen, zodat het Lago di Vico zichtbaar werd.

Morgen resteert de laatst 86 km tot aan Rome. Hierin zit nog één hobbel en voor de rest is het vlak of naar beneden.

Vandaag gereden: 118 km
Totaal gereden: 2149 km
Strava: https://www.strava.com/activities/1019280517

1. Bram-Jan Balkenende:
    Dat wordt genieten morgen
  2. Robert:
    3 juni 2017
    Nou fred je weet het he traditie gele trui wordt niet meer aangevallen dus rustig aan naar finish
  3. Ronald:
    3 juni 2017
    Inderdaad gewoon meegaan met het peleton. Fred ik doe het je niet na. Het gevoel om dit ook te willen doen heb jij met woorden en foto's goed gebracht.
    De laatste loodjes. Succes morgen.
  4. Martha:
    3 juni 2017
    Hoi fred knap hoor.. ik geniet van jou prachtige belevingen. Morgen de finish ..trakteer jou vanuit kamperland. Op een grote pot Bier. Super leuke dag morgen....
  5. Martha:
    3 juni 2017
    Hè kan mijn reactie niet terug vinden fred. Voor de zekerheid. Nog een.. Geniet morgen de finish vanuit kamperland trakteer ik jou op een grote pot bier veel plezier. In Rome
  6. Martha:
    3 juni 2017
    Oeps zeg maar nee. Dan krijg je er twee hahaha