Etappe 13. Splughetta - Garlate

27 mei 2017 - Garlate, Italië

De teller bleef vandaag steken op 33 graden. Persoonlijk vind ik het aan de warme kant. Ik denk erover om vanaf morgen siësta te gaan houden.

De eerste 20 km kreeg ik cadeau. Door de tassen is de fiets een tikkie instabiel, dus ik heb maar niet teveel bijgetrapt. Eenmaal beneden waren de benen nog niet warm, maar de remmen wel! Na de afdaling moest ik weer ouderwets trappen op het vlak. Af en toe een hobbeltje, maar meestal vlak.

Bij Varenna moest ik de pont nemen naar de overkant van het Como-meer, waar ik toen al een tijdje langsfietste. Het was daar, ahum, tamelijk druk (die mensen hebben ook weekend hè). Ik heb besloten om door te fietsen tot Lecco en daar de brug te nemen, wat niet echt om is, maar wel over een drukke weg in plaats van een rustig fietspad.

Een eindje voor Lecco kwam ik op een tweebaansweg waar je 70 mocht. De mensen daar moeten gedacht hebben dat het 70 mijl was, want het leek wel alsof ik langs de snelweg aan het fietsen was. Toen ik er een paar kilometer later af ging werd het ook een snelweg.

Lecco zelf is een leuk stadje. Wel erg druk, zo in het weekend, dus ik ben snel doorgefietst. Een wielrenner vroeg nog of ik Frans was (de vlag zit op z'n kant op m'n fiets). Toen ik zei dat ik uit Holland kwam riep ie "Ah, Dumoulin!" voor hij verder reed.

Ik zit nu op een camping aan het meer, waarlangs nog steeds flinke bergen liggen. Morgen fiets ik via Bergamo naar het volgende meer: Lago d'Iseo.

Vandaag gereden: 93 km
Totaal gereden: 1362 km
Strava: https://www.strava.com/activities/1007892959

1. Brilsmurf:
    27 mei 2017
    Fred je hebt weer mooie plaatjes gemaakt.
    Wat zal jij genieten,je hebt wel een roze trui verdient.
  2. Martha:
    27 mei 2017
    Goedeavond fred ..ja zo ondekt je al fietsen wat kan ik de volgende keer verbeteren aan uitrusting en fiets. Verder ga jij als een speer jongen veel plezier fred