Etappe 3. Sibbe - Medendorf

17 mei 2017 - Büllingen, België

Gisteravond kwam ik tot de ontdekking dat de boutjes van m'n bagagedrager lostrillen. Laat ik ze vanaf nu elke dag maar even controleren.

De route loopt vandaag voor een groot deel omhoog. Na het bereiken van de top (voor nu) in de Hoge Venen, daalt het nog een beetje.

Vanochtend is het me gelukt om om kwart over zeven te vertrekken. In het Zuid-Limburgse landschap ging het verder waar ik gisteren gebleven was: Op en neer. Na een tijdje kwam er een afdaling naar het dal van de Geul, waar ik een tijdje doorheen gefietst ben.

Al snel kwam ik in België, maar welke taal ze daar nou spraken? Sippenaeken klinkt Vlaamse, maar men zei er 'bonjour'. Plombières klinkt dan weer Frans, maar hier was het 'guten Tag'. De rest van de dag heb ik het maar bij 'hallo' gehouden, dat past bij allemaal.

Vanaf het stuwmeer bij Eupen (erg mooi!) ging de weg bijna alleen nog maar omhoog tot één van de hoogste toppen van België, waarvan het laatste deel halfverhard. Tussen de bomen brandde de zon en zonder wind (wederom door de bomen) was het best een lange zit. Eenmaal boven ging het al snel weer naar beneden. Toen ik ook het bos weer uit reed waaide de wind me tegemoet, waardoor de warmte opeens goed te doen was.

Daarna belandde ik al snel op de Vennbahn. Vroeger was dit een spoorlijn, maar tegenwoordig is het een fietspad. Bijkomend voordeel is dat het niet al te veel op en neer gaat.

Bij de minicamping/B&B aangekomen was er niemand te bekennen. Dat krijg je nou als je niet reserveert. Een telefoontje leerde me dat de eigenaar er niet was, maar als ik het geld in de brievenbus zou doen, mocht ik mijn tentje er wel opzetten. Zodoende heb ik nu mijn privé-grasveld.

Morgen is er weer flink wat te klimmen, met daarbij een omslag van het weer. Ik ben allang blij dat het niet meer zo warm wordt. Nu hopen dat de regen meevalt.

Vandaag gereden: 96 km
Totaal gereden: 327 km
Strava: https://www.strava.com/activities/992189215

1. Arik Zuidema:
    17 mei 2017
    Succes met de klim en regen morgen, je regenpak ga je denk ik wel nodig hebben
  2. Bram-Jan Balkenende:
    Prachtige foto's Fred
  3. Martha:
    17 mei 2017
    Mooie route fred succes en geniet