Etappe 9. Neuenburg - Küssaberg

23 mei 2017 - Küssaberg, Duitsland

En weer zit ik in Duitsland, dit keer net over de Zwitserse grens. Heel bewust, want de Zwitserse campings hier in de buurt zijn niet te betalen.

Het eerste deel van de route ging weer door het bos verder. Daarna volgde er een kanaal. En toen was ik in Basel!

Basel is een prachtige stad (het kleine deel wat ik gezien heb dan). Sowieso voelt Zwitserland meteen heel anders aan dan Frankrijk. Elk gebouw dat je ziet, of het nu een kerk of een bushokje is, ziet er netjes en onderhouden uit. In Nederland is dat natuurlijk ook zo, maar in de landen waar ik de afgelopen dagen was, is dat anders.

Na Basel reed ik nog door wat kleine stadjes heen, en daarna volgde ik de Rijn, die hier de grens tussen Duitsland en Zwitserland vormt. Af en toe ging ik even bij de rivier vandaan, waarbij het meteen omhoog ging. Uiteindelijk waren het niet de hoogtemeters, maar juist de kilometers die het een lange dag maakten.

Omdat ik verder niet zoveel te vertellen heb vandaag, lijkt het me leuk om even op te sommen wat ik gemiddeld ongeveer eet op een dag. Vandaag als voorbeeld:

Ontbijt:

1 maaltijdsalade
800 gr pasta met saus
1 blik ananas (800 gr)
1 appel

Voeg daar nog een paar liter water aan toe en je bent er. Ik heb het idee dat ik inmiddels iets ben afgevallen, maar het blijft tot nu toe binnen de perken.

Morgen fiets ik weer verder naar de Bodensee, waarbij het landschap al weer wat meer op en neer zal gaan.

Vandaag gereden: 127 km
Totaal gereden: 953 km
Strava: https://www.strava.com/activities/1001730912

1. Ronald:
    Fred, goed bezig.
    Die fabriek met ananas draait volledig op jou.
    Hopelijk wordt het daar in het weekend niet zo warm als hier. +_28
    Anders zou ik toch aanraden om een rustdag in te plannen om pootje te baden.
  2. Martha:
    23 mei 2017
    Ha fred weer een mooi verslag. Zo te lezen heb jij het goed naar je zin. Ik geniet zeker van jou avontuur thanks
  3. Jurgen Soerewijn:
    23 mei 2017
    Leuk man om al die stukjes te lezen. Je schiet al lekker op zo!
  4. Corné:
    24 mei 2017
    Super verslagen Fred leuk om te volgen, succes met de reis