Etappe 8. Scherwiller - Neuenburg

22 mei 2017 - Neuenburg am Rhein, Duitsland

Op het moment zit ik weer in Duitsland, net over de grens met Frankrijk. Niet omdat ik nou zo'n hekel heb aan Frankrijk, maar dat kwam toevallig zo uit.

Gisteren had ik de Vogezen al definitief achter me gelaten, maar vandaag bleef ik er toch nog een poosje bij in de buurt. Aan de rand van de bergen worden veel druiven verbouwd, en dat was dan ook mijn uitzicht de eerste uren. Het landschap ging nog ietsje op en neer, maar de wegen bijna niet.

De dorpen in deze streek zien er leuk uit. Veel vakwerkhuizen in allerlei kleuren (roze, groen, geel, enz) en ieder bijna ieder dorp zijn wel een paar cafeetjes. Hoe anders dan een paar dagen geleden. De stijl doet me een beetje denken aan een computerspel dat ik vroeger had, waarbij je een dorp moest bouwen. Volgens mij van Franse makelij (voor de kenners: Settlers 6).

Later op de dag week ik van de druivenvelden af en kwam ik op het platteland. Hier is het echt plat, wat ook wel even leuk is. Achter me nog steeds de Vogezen, en voor me zijn de volgende bergen alweer in zicht. Een tijdje dacht ik dat het de Alpen waren, maar die zijn nog te ver weg om te zien. Het bleek het Schwalzwald in Duitsland te zijn, waar ik overigens niet doorheen ga fietsen. Ten minste, niet in deze reis.

Na het platteland nog een stukje bos, daarna de grens over en toen was ik er alweer. Het is hier overigens weer tegen de 30 graden en de randjes huid langs de kleding beginnen al aardig rood te worden. Morgen schijnt er wat meer bewolking te zijn. Dan fiets ik naar Zwitserland!

Vandaag gereden: 84 km
Totaal gereden: 826 km
Strava: https://www.strava.com/activities/1000303181

1. Bram-Jan Balkenende:
    22 mei 2017
    Makkie vandaag Fred. Je nadert de Alpen...
  2. Jaco:
    22 mei 2017
    Lekker bezig jonge, mooi plaatjes
  3. Brilsmurf:
    23 mei 2017
    Nog maar 3 weken dan zit het er al weer op. Maar je heb weer mooie foto s gemaakt veel succes vandaag.
  4. Martha:
    23 mei 2017
    Hoi fred je gaat als een speer knap hoor groetjes martha