Dag 0. Trittenheim

5 augustus 2017 - Trittenheim, Duitsland

Morgen gaat het volgende avontuur van start: Samen met Duncan en Jeremy 2 weken fietsen in het Eifelgebied. Voor wie mijn Romereis heeft gevolgd: De opzet is redelijk hetzelfde, maar toch een beetje anders. Dit keer zijn we met de auto naar het start- en eindpunt gereden, zodat we meteen in de heuvels zitten. Verder blijven we nu twee dagen op de campings. De route is dit keer niet gemaakt door een routemaker, maar door ondergetekende.

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken, waardoor we al om 11 uur op de camping aan de Moezel aankwamen. Onderweg wel wat regen gehad, maar in Duitsland is het droog.

Na de tenten opgezet te hebben, besloten we om de berg tegenover de camping (die vol met druiven staat) te gaan verkennen. Dit was meteen een mooi opwarmrondje (18% omhoog over de kiezels). Na een poosje hield het pad op, maar we konden wel te voet verder. Al snel kwamen we boven en hadden we een mooi uitzicht over het gebied.

Weer een stukje verder gefietst kwamen we weer bij een wandelpaadje, waar we ook even omhoog zijn gegaan. Onderweg kwamen we nog een grot tegen, die gelukkig onbewoond was. Als er iemand te hard snurkt, kan ie altijd nog daar kan liggen. Boven gekomen kwamen we erachter dat dit paadje op hetzelfde punt uitkwam als het vorige.

Na het stukje lopen zijn we weer afgedaald naar waterniveau. We waren Jeremy nog even kwijt, want z'n rem was vastgelopen. Oorzaak: Rem stond een beetje straf afgesteld en door de warmte was de remschijf uitgezet. Gelukkig snel verholpen en verder naar de camping.

Zo meteen nog even eten halen voor morgen en verder kunnen we het nog even rustig aan doen.

Vandaag gereden: 7 km
Strava:

1. Martha:
    5 augustus 2017
    Fred en ziin maten ...mveel Succes. Mooi gebied de eifel ga weer genieten van jullie trip