Dag 5. Dahn - Birkenfeld

11 augustus 2017 - Birkenfeld, Duitsland

Bij het opstaan regende het nog steeds, maar niet hard. De spullen hebben we redelijk droog weten in te pakken. Het duurde allemaal wel wat langer dan normaal, en dus vertrokken we pas rond kwart voor 10.

De route bestaat grofweg uit 3 grote hobbels, die steeds hoger worden. Het eerste deel van de route ging redelijk vlot, maar na 45 km besloten we om een warme plek te zoeken om te pauzeren. Het werd de McDonald's. Daar vertrokken weer pas weer rond half 3, nu met thermoshirt, windjack en regenjas aan. Nog 55 km te gaan.

In de aanloop naar de laatste hobbel liep de temperatuur weer iets op en stopte het met regenen, waardoor ik uiteindelijk weer in alleen een T-shirt fietste. De laatste hobbel was een lange klim, maar wel te doen. Toen restte alleen nog de afdaling tot Birkenfeld, waar we rond kwart voor 7 aankwamen.

Snel alles opgezet, gedoucht en gegeten. Al snel daarna ging het weer regenen, dus zijn we de tent maar weer in gegaan. Al met aal een lange, vermoeiende dag.