Dag 6/7. Birkenfeld - Dahn

12 augustus 2017 - 's-Heerenhoek, Nederland

Gisterochtend hebben we even lekker uitgeslapen, want het weer was er toch niet naar. 's Middags zijn we even naar het dorp gefietst (op nog geen kilometer afstand) om wat boodschappen te doen. Binnen bleek het lekker warm, en dus hebben we even rondgekeken wat ze daar allemaal hadden, zodat we wat langer binnen konden blijven. Daarna zijn we in een aangrenzend café gaan zitten om wat te eten, Vervolgens alvast avondeten gehaald en toen weer terug naar de camping,

Op de camping mogen kampvuurtjes gemaakt worden, en omdat het toch even droog was, besloten we om hout te gaan zoeken. Toen Jeremy het natte hout eindelijk een beetje aan de praat had, begon het weer te regenen en zijn we maar gevlucht naar het afdak bij de receptie. Een geluk is wel, dat er op deze camping een keukentje is in het toiletgebouw, dus we konden vandaag fatsoenlijk, droog en warm koken.

Na het avondeten hebben we de weersvoorspelling er nog eens bij gepakt. Er zouden een paar mooie dagen aan moeten komen, maar de rest van volgende week wordt er wederom regen voorspelt. In combinatie met de spullen die zo'n beetje allemaal al nat zijn, viel na lang wikken en wegen de beslissing om vandaag terug te keren naar huis. De route liep toch al langs de auto (De bedoeling was om een 8 te rijden), dus die konden we gewoon volgen.

Vanochtend  kwam ik hoopvol de tent uit, want vandaag zou het aardig weer worden en ik hoorde geen druppels op de tent tikken. Helaas, weer grijs. Nog voor we vertrokken begon het dan ook weer te regenen. Vanaf de camping zijn we naar het hoogste punt van de route geklommen, tot 705 meter. Daarna volgde een afdaling, met nog twee keer een klimmetje, tot aan de auto en daarmee het einde van deze fietsvakantie.