Dag 1. Trittenheim

6 augustus 2017 - Saarbrücken, Duitsland

Vandaag zijn we van start gegaan met een redelijk zware dag. Toch maakten het zonnetje en de uitzichten een hoop goed.

Om 9 uur ging de receptie open, waar we de sleutel van het sanitair nog in moesten leveren. Zodoende zaten we om 9.05 uur op de fiets. En dan: Meteen klimmen! Dat gaf ons wel een mooi uitzicht over de camping en het dorpje. Vervolgens daalden we af langs de andere kant van de heuvel. Daarna begon de langste klim van vandaag, die ons tot 511 meter hoog bracht. Het was niet overdreven steil, maar wel erg lang.

Na een stukje 'vlak' gereden te hebben, klommen we nog wat verder tot 600 meter, het hoogste punt van vandaag. Daarna begon er een lange afdaling.

De rest van de dag ging het voornamelijk over N-wegen, wat dan net weer wat minder interessant was. Na een tijdje was het wegdek verdwenen en stonden er allerlei machines middenop de weg. Weet iemand trouwens wat 'Umleiting' betekent?

Tegen het einde reden we nog een eindje over een bospaadje, wat erg leuk was voor de afwisseling.

Morgen gaan we hier de omgeving een beetje verkennen.

Vandaag gereden: 86 km
Totaal gereden: 93 km