Dag 5. Velká Hleb'Sebe - Novosedly nad Nežárkou

30 augustus 2017 - Novosedly nad Nežárkou, Tsjechië

Gisteravond zijn we nog wat langer door gegaan dan gepland. Er rijdt een scooter mee met discoverlichting, dus die moet natuurlijk even tentoongesteld worden. Zodoende hebben we hem even op de tafel getild.

Vanochtend was er geen eten op de camping, en dus zijn we eerst richting het naastgelegen tankstation gereden om even wat te eten. Daarna begonnen we rond kwart over 8 echt aan de route. Vandaag was het wat vlakker dan de voorgaande dagen, dus de brommers hadden een makkie! Niet, want het is wel de langste route van de week. Het grootste gedeelte van de dag reden we weer afwisseling door dorpjes en de glooiende velden en bossen.

In de dorpjes zagen we verschillende ouwe baasjes die hun even ouwe brommer buiten hadden gezet en met plezier naar de optocht stonden te kijken. Zo'n beetje halverwege de dag kwamen we beiden tor de conclusie dat de relatie tussen het zadel en de bips steeds verder verslechterd. De wegen in Tsjechië dragen daar ook flink aan bij. Verder zijn m'n handen verbrand en staan de blaren erop, maar voor de rest gaat alles prima!

Tegen het einde van de route raakte we de weg een beetje kwijt, waardoor we een aantal kilometer verkeerd zijn gereden. Vervolgens dus de navigatie aangeslingerd om de route verderop weer op te pakken. Toen we het weer gevonden hadden volgde er een wegomleiding waar we niet door konden, dus weer zoeken. Toen we het daarna weer gevonden hadden kwamen de brommers van alle kanten. We waren dus niet de enige die het niet konden vinden.

Op de camping stonden bij aankomst (uur of 7) nog maar een stuk of 50 tenten. De rest is dus nog onderweg. Vanonder krijgen we dan de eerste tussenstand van de opdrachten te horen, waar wij er nog geen een van gedaan hebben. Ik mag de opdrachten niet op internet zetten, dus daar moet je dan maar eens naar vragen. Tot morgen!

Vandaag gereden: 306 km
Totaal gereden: 760 km

1. Martha:
    31 augustus 2017
    Ziet er te gek uit. Gezellig
  2. Hessel:
    31 augustus 2017
    Tippie, je uitlaat is geen stuur,...scheelt blaren :-)
    Qua opdrachten gaat het dus net zo goed als toen wij met de auto weg waren
    Rij voorzichtig,.........ja pa ;-)
  3. Jaap:
    31 augustus 2017
    Ha mennekes dat is bikkele wat jullie doen . Wel gaaf denk ik
  4. Jaap:
    Ha bikkels dapper hoor , prachtige rit . Engeniet ervan