Dag 3. Kassel - Lichtenfeld

28 augustus 2017 - Lichtenfels, Duitsland

Tussen 7 en 8 werden wij aan de start verwacht. Gisteren hadden we al uitgevonden dat het ongeveer 3 kwartier rijden was, dus rond half 7 vertrokken we van de camping. Het eerste kippenvelmoment hadden we meteen te pakken, want warm was het niet vanochtend.

De start was al een beleving op zich. 300 oude brommers, alle merken vertegenwoordigt. Een aantal hebben een autostoel op de brommer gebouwd. Bij de start ging het al meteen mis. De routebeschrijving was niet geheel duidelijk, en dus reden er 300 brommers heen en weer over een eenrichtingsweg op zoek naar de juiste weg. Na een poosje hadden we het gevonden en konden we echt op pad. Al snel bleek dat we weer terug ging naar de camping. Op dat eerste stuk hebben we meteen het diepterecord gezet: 13 km per uur.

Kort daarna bleek mijn fiets niet helemaal lekker te lopen, dus zijn we maar even gestopt. Oorzaak, te weinig lucht. Door de bovenkant van de luchtinlaat te verwijderen en het filter met een elastiekje vast te zetten, ging het wat beter. Hij loopt nu als de brandweer! Niet helemaal.

De camping voorbij reden we flink door het heuvellandschap, waarbij er regelmatig naar de eerste versnelling geschakeld moest worden. Het natuurschoon werd afgewisseld met kleine dorpjes. Als je dan in een groep brommers door zo'n dorpje rijdt en er staan her en der mensen te kijken, is dat best leuk.

Tegen het einde van de route raakte we de weg een beetje kwijt. Toen konden we weer bij een groepje aansluiten, waar we de laatste 30 km bij zijn gebleven. Onderweg brak mijn koppelingskabel, maar gelukkig hadden we er daar nog een paar van. Snel verholpen dus. Het laatste stuk nog wat fietspaadjes, wegafsluitingen en gravelpaden bereden, en toen kwamen we bij de camping aan.

Vanavond doen we nog een biertje, en dan morgen weer vroeg op voor de volgende rit.

Vandaag gereden: 263

PS. Foto's maken op de brommer is iets moeilijker dan op de fiets, dus ik heb er niet zo veel. Op de facebookpagina van de Carbage Run staan er meestal ook wel een paar.

1. Martha:
    28 augustus 2017
    avontuurlijk .... denk een waren blijkvanger zoveel brommers
    allemaal veel plezier