Dag 6. Novosedly nad Nezarkou - Syrovice

1 september 2017 - Syrovice, Tsjechië

En weer zo'n mooie dag! Vandaag was het wat korter en vlakker dan gisteren, zodat we lekker rustig aan konden doen. Toch hebben we even flink over de slingerwegen gejaagd aan het begin, waar je prima van leert sturen. Het asfalt was mooi, de lucht was blauw en de bochten waren bijna allemaal geschikt om vol gas doorheen te gaan. Midden in de polder kruisten we nog een zebrapad, Joost weet wel waarom die daar lag

Daarna was het tijd voor koffie. Die mevrouw wist niet wat ze meemaakte! Alle koffie moest uit 1 automaatje komen, maar de omzet voor deze maand is weer binnen met al die runners. Daarna reden we van dorp naar dorp. Dat klinkt simpel, maar de Tsjechische dorpsnamen zijn niet zo makkelijk te onthouden, waardoor je soms even een keertje extra op de routebeschrijving moet kijken. Toch is het zonder al te veel omrijden gelukt.

Na nog een eindje rijden zijn we weer gestopt bij een eettentje, waar we de eerste runners waren. Er zat daar een meneer die er al een tijdje zat, want hij kon (om half 2) niet meer voor- of achteruit praten en lopen. Al snel begrepen we dat de serveerster ook motor reed. Het leek ons wel leuk als zij een stukje op onze brommer zou rijden. Op zich wilde ze dat wel, totdat er nog meer runners bij ons aanschoven. Toen hoefde het niet zo erg meer. We hebben het nog geprobeerd, maar het is niet gelukt.

Na de stop was het nog maar zo'n 30 km, die er ook weer vrij snel op zaten. We slapen vandaag op een oud legerterrein, waarvandaan men ooit de stad Brno heeft beschermt. De grond is hier wel een beetje droog, dus de tent staat aan de brommers gebonden. Een tijdje nadat wij de tent hadden neergezet, werden er speakers en een lichtbak achter de tent geplaatst. Zodoende hebben wij de tent met inhoud en al opgetild en ergens anders neergezet. Zoals misschien wel op te maken uit de tijd waarop dit verhaaltje geplaats wordt, bleef het nog lang gezellig.

Vandaag gereden: 163 km
Totaal gereden: 923 km