Etappe 4. Medendorf - Müllerthal

18 mei 2017 - Müllerthal, Luxemburg

Vandaag was een prachtige dag. Niet alleen viel het weer mee, de route kwam ook op de mooiste plekken.

Gisterenavond, terwijl ik mijn fiets tegen een boom aan zette, raakte mijn zadel een scherpe tak die uitstak. Gevolg: Gat in het zadel. Gelukkig een beetje voorop en makkelijk verholpen met een beetje duct tape. Verder had ik, aan de hand van het weerbericht, besloten om nu nog vroeger te vertrekken, in verband met de regen. Gelukkig koelde het 's avonds al snel af, waardoor ik ook vroeg kon gaan slapen.

Kwart over 5 stond ik naast de tent, en zodra ik goed en wel de spullen naar het WC-gebouwtje had gesleept, begon het te spetteren. Tegen de tijd dat ik alles hadden ingepakt was het weer droog.

Het eerste deel van de route bestond uit een lange afdaling naar het dal van de Our. Daar aangekomen, bleef de weg redelijk vlak met de rivier mee gaan. Nu is het zo dat een deel van het dal onderdeel is van een natuurpark, dat verboden is voor alle verkeer. Dus ook voor fietsers. Het gevolg is dat er 150 meter geklommen moet worden om het dal uit te komen. Voor de gelegenheid heb ik de regenjas maar even uitgedaan, want zo'n ding ademt niet zo goed.

Eenmaal boven leverde het een aantal prachtige uitzichten op. Na een kilometer of 20 over de Duitse heuveltoppen gereden te hebben, mocht ik het dal weer in. Na een poosje kwam ik vlak langs de Our te rijden, waar zichtbaar was dat het water nog lang niet het hoogste punt heeft bereikt. Tot aan Vianden bleef ik over een grindpad vlak langs het water rijden, steeds wisselend tussen de Duitse en de Luxemburgse zijde. Het laatste deel van de route ging weer over de normale weg, nu ook definitief in Luxemburg.

Al met al is het weer erg meegevallen. Af en toe een buitje, maar dat maakte maar net het wegdek nat. Toch, toen ik op de camping alles had staan en onder de douche vandaan kwam, viel er even een flinke bui. Vanonder de overkapping waar ik nu zit, ben ik blij dat ik vanochtend vroeg ben gestart.

Morgen rijd ik verder richting Frankrijk. Waar België en Luxemburg nog min of meer bekend terrein is, is Frankrijk echt helemaal nieuw.

Vandaag gereden: 97 km
Totaal gereden: 424 km
Strava: https://www.strava.com/activities/993976255

1. Martha:
    18 mei 2017
    Toppie fred
  2. Kees Schog:
    18 mei 2017
    Hoi Fred, komt het niet bekend voor in de buurt van dat Müllerthal? Volgens mij reden we daar zo'n 8 maanden geleden samen maar dan zonder tent en bagage ;-) Leuk je zo te volgen btw, zet hem op bikkel en plezierig.
  3. Fred Luijendijk:
    19 mei 2017
    Klopt Kees, dat was met de koninginnerit. Toch ging het nu makkelijk ;)