Etappe 1. Klaaswaal - Wintelre

15 mei 2017 - Wintelre, Nederland

Eindelijk is het dan zover, en de eerste dag zit er alweer op. En wat een prachtige dag was het vandaag!

De route van vandaag is in twee delen te splitsen. Deel 1 loopt langs het water tot aan Heusden. Deel 2 is mijn eerste stuk van de routemaker (Paul Benjaminse) en loopt tot Wintelre, nabij Eindhoven.

De eerste kilometers vanochtend waren erg vertrouwd en best leuk om weer eens te rijden. Na de Moerdijkbrug ging de route naar links (in plaats van mijn gebruikelijke rechts) en toen begon het vakantiegevoel. Net na de brug kon de jas uit en de eerste laag zonnebrand erop.

Een stukje voorbij Geertruidenberg ben ik aan de noordkant van het water beland. Met de wind in de rug is het erg leuk fietsen over de dijkjes langs de linkeroever. Terwijl ik een foto wilde maken van de veerpont die ik zag, piepte mijn GPS: Rechtsaf het water over. Een eindje voor Heusden werd ik geroepen door een bankje: Middagpauze. In het zonnetje is het lekker warm, maar in de wind is het ook af en toe fris. Na ook weer een laagje zonnebrand gesmeerd te hebben weer op pad.

Voorbij Heusden dook ik vrij snel het bos in en kwam daar de eerste natuurlijke hobbel tegen in de Drunense duinen. De rest van de route ging afwisselend over fietspaden en bospaadjes, waarbij er af en toe een hoofdweg moest worden overgestoken. Tot nu toe complimenten aan de routemaker! De camping is gelegen nabij Wintelre. Het is hier erg rustig, zo in de bosrijke omgeving. Echt, je komt helemaal tot rust. Tussen de vliegtuigen door dan, want Eindhoven Airport ligt om de hoek.

Morgen wachten de eerste heuvels in Zuid-Limburg. Hier zal voorzichtig gaan blijken of de benen er echt klaar voor zijn..

Vandaag gereden: 115 km
Strava: http://www.strava.com/activities/987441768

1. Jaap Geelhoed:
    15 mei 2017
    Succes Fred, leuk om je reis zo te kunnen volgen.
  2. Arik Zuidema:
    16 mei 2017
    Succes de komende dagen, maar ik weet dat het je gaat lukken
  3. Brilsmurf:
    16 mei 2017
    Fred zet hem op je kan het.
  4. Robert:
    17 mei 2017