Etappe 10. Küssaberg - Arbon

24 mei 2017 - Arbon, Zwitserland

Zittend aan het water, kan ik er met mijn voeten bijna bij; ik ben aan de Bodensee! Veel letterlijker kan het niet, mijn tent staat nog geen 10 meter van het water af.

Vanochtend begon het rustig, waarbij ik verder ging langs de Rijn. Na verloop van tijd verruilde ik dit voor het dal van de Thur. Maar dan moet je wel even het dal uit. Dat was me daar even een vies klimmetje, zeg! Halverwege moest ik nog even stoppen, omdat er een paar mannen hun koeien aan het verhuizen waren. Gelukkig waren het er niet zo veel (stuk of 10), maar ze vonden me wel erg interessant, waardoor het even duurde voordat ik weer verder kon.

Een tijdje later kwam ik bij een bordje 'umleitung'. Zoals gewoonlijk fiets ik daar vrolijk voorbij. Ik moet immers op mijn route blijven. Dit keer kon ik er wel door, maar voor autoverkeer was de weg met recht afgesloten. De weg was namelijk eh.. weg. Zo het dal in gesprongen. Een smal strookje zat er nog, waar ik dan overheen kon fietsen. De rest van de dag verliep rustig, met af en toe nog wel zo'n smerig klimmetje. Aan het einde kwam de beloning: De afdaling naar de Bodensee.

Vanaf het water kan ik de eerst Alpenreuzen al zien, met daarop: Sneeuw! Morgen is de laatste platte dag op weg naar de Alpen.

Vandaag gereden: 116 km
Totaal gereden: 1069 km
Strava: https://www.strava.com/activities/1003326151

1. Bram-Jan Balkenende:
    24 mei 2017
    Leuk om dagelijks je verslag te lezen en de foto's te bekijken !
  2. Ies en Margreet:
    24 mei 2017
    Hoi Fred,wat zal jij genieten,echt schitterend !!!
  3. Martha:
    Wauw