Dag 3. Saarbrücken - Dahn

8 augustus 2017 - Dahn, Duitsland

Gisteravond besloten we, bij het drinken van een heerlijk kopje warme chocomelk, dat we vandaag vroeg op zouden gaan om voor de regen alles in te pakken. Dat lukte, en zodoende zaten we om 7 uur al op de fiets.

Al vrij snel begon het te regenen, totdat het rond 11 uur weer droog werd. De route vandaag was wat minder zwaar en wat interessanter. Toch zaten er weer een paar lange klimmen in, die met het regenpak aan voor de nodige warmte zorgden.

Op de camping aangekomen (rond 12.45) kwamen we erachter dat de receptie tot 3 uur gesloten was. Dan eerst maar even wat eten. Vlakbij de receptie stonden een paar tafels en stoelen, waar wij ons eten begonnen uit te stallen. Al snel kwam er een ietwat boze meneer naar buiten lopen om te zeggen dat we daar niet mochten zitten. Wat bleek, de tafels en stoelen hoorden bij een restaurant, en dus niet bij de camping. Dan maar even op het gras eten.

Na het eten hadden we nog tijd genoeg om even boodschappen te gaan halen in het dorp, waarbij we onderweg al wat leuke wandel (of mountainbike) -paadjes zagen.

Bij het aanmelden op de camping vertelde de eigenaar ons dat er achter de camping een wandelpad ligt naar de kasteelruïne bovenop de berg. Je kan daar ook in en het uitzicht is er prachtig.

Morgen gaan we weer verder het bos verkennen, en terwijl de spullen laten drogen.

Vandaag gereden: 85 km
Totaal gereden: 188 km

1. Martha:
    8 augustus 2017
    Zo gezellig zeg
  2. Hessel:
    9 augustus 2017
    Fred,
    Hoe durf je zomaar op wat stoelen te gaan zitten en een tafel te gebruiken,...foei. Dat is vragen om ruzie ;-).
    Leuke trip en weer mooie foto's
    Hessel
  3. Cora:
    9 augustus 2017
    Jaaha Duitsers maken geen grappen! En echt picknicken moet toch op het gras. Mooie foto's jongens. Ziet er weer heel leuk uit! Succes en Plezierrr, Groetjes Cora