Etappe 21. Lago di Vico - Roma

4 juni 2017 - Roma, Italië

Ik ben er! Vanaf het Lago di Vico ging het al meteen naar beneden. Toen even een korte klim en toen weer afdalen naar het meer van Brachiano. Daar heb ik een poosje langs gefietst, toen nog een stukje gedaald door de glooiende heuvels en toen begon de bebouwing. Voor ik het wist zat ik in Rome en was ik bij de Sint Pieter. Er stonden aardig wat mannen in groene pakken, maar ik mocht doorlopen. Lopen, ja. Wat ik me niet realiseerde is dat het Pinksteren is en dat de Paus zijn gezicht heeft laten zien, een uurtje voordat ik er was. Daarom was het dus zo druk!

Na de Sint Pieter ben ik op het gemakje naar de camping gefietst. De route die ik wilde doen lukte niet: Er loopt een fietspad langs het water, maar daar kun je alleen maar via trappen komen. Het hoogteverschil is een meter of vijf. Zodoende ben ik nog lekker een stukje door de stad heen gefietst.

Op de camping zitten nog 8 andere fietsers die hier naartoe zijn gefietst. Twee ervan gaan nog een stukje door: Via Sicilië met de boot naar Marseille en van daaruit naar Genève. Op de camping is een bar, een restaurant en een zwembad, dus ik vermaak me hier de komende dagen wel. Op woensdag staat er nog een tour door de stad gepland, onder begeleiding van een gids. Op de fiets, natuurlijk.

Alles bij elkaar was het een fantastisch avontuur! Van de 21 dagen heb ik 20 dagen goed weer gehad, en ook het materiaal is allemaal heel gebleven. Op die ene lekke band, dan. En de remblokjes, die kunnen ook weg. En het zadel. En de achterband. Maar verder is alles nog heel! Mijn dank gaat uit naar de routemaker, Paul Benjaminse, die echt een fantastische route heeft gemaakt. Ik wil jullie ook bedanken voor alle leuke reacties en WhatsAppjes!

Zo, dan is het nu tijd voor het eerste koude biertje van de reis. Op de goede afloop. Proost!

PS. Op de dag dat Tom Dumoulin de Giro won, heb ik even een limoncellootje in de lucht gehouden, maar das geheim.

Vandaag gereden: 83 km
Totaal gereden: 2232 km
Strava: https://www.strava.com/activities/1020680919

1. Ronald:
    Woohoo.
    Je bent er.
    Goed bezig. Geniet van je vrije tijd in Rome. Komt goed verwacht ik. Bar, zwembad, andere lotgenoten. Tot snel.
  2. Jaco:
    4 juni 2017
    Mooi man, geniet er nog even van, ik ben blij voor je dat het allemaal zo goed gegaan is.
  3. Martha:
    4 juni 2017
    GEFELICITEERD FRED. GENIET VAN JOU OVERWINNING PROOST.
  4. Lia:
    4 juni 2017
    Jeahhhhhh!!!!! Gefeliciteerd jongen, knap gedaan!! Geniet lekker van je paar rustdagen. Groetjes van ons vijven
  5. Robert:
    4 juni 2017
    Super fredvolgend jaar weer met BMW he
  6. Hessel:
    5 juni 2017
    YES!
    In 3 weken naar Rome knap hoor! Wel nog ff voor jezelf een selfie maken van jezelf voor de spiegel in je blote bast. Leuk voor later om te zien dat je waarschijnlijk een paar kilo's lichter bent als wanneer je begon. Geniet van deze overwinning!
  7. Stan:
    5 juni 2017
    Gefeliciteerd kerel!
    Ik doe het je niet na, petje af hoor!
    Geniet van de komende dagen en laat ze lekker smaken daar!
  8. Jurgen Soerewijn:
    13 juni 2017
    Gefeliciteerd met je prachtige route en leuke verhalen. Chapeau kerel!