Etappe 16. Mantova - Modena

30 mei 2017 - Modena, Italië

De route van vandaag was niet bijster interessant. In het kort: Tussen Mantova en Modena ligt een watertje, omringd door twee immens hoge dijken. Dat watertje heb ik de hele dag gevolgd. Dan komt nu de lange versie:

Vanaf de camping reed ik vrijwel meteen Mantova in. Deze stad is in een bocht van een meer gebouwd, waardoor het aan drie kanten aan het water ligt. Voor de verdediging natuurlijk een enorm voordeel. Dat zie je dan ook nog steeds in de vorm van oude stadsmuren en -poorten.

Na Mantova kwam ik al snel op en naast de genoemde dijken te rijden. Hier was erg weinig beschutting, en dat maakte het met de nog steeds oplopende temperaturen (vandaag de 40 gehaald) een zware rit. Wat wel indrukwekkend was, is dat ik door het gebied ben gereden waar enkele jaren geleden een aardbeving is geweest. Er stonden veel bouwkranen om de boel weer op te lappen, maar er waren ook veel huizen en schuren verlaten, nadat het dak deels of helemaal was ingestort.

Vlak voor ik bij Modena was, kreeg ik het eerst zicht op de Appenijnen, maar daar is op de foto nog niks van te zien. Momenteel zit ik op een camping die door het routeboek streng werd afgeraden. Waarom ga je er dan heen? Nou, het alternatief was 50 km doorfietsen en daar had ik niet zo'n zin in.

Goed, het is er wat luidruchtig (kun je verwachten, zo naast de snelweg) en het sanitair is niet helemaal top. De camping komt dan ook niet in mijn top 10 te staan. Toch denk ik dat ik er prima zal slapen.

Morgen heb ik nog een klein stukje vlak, voordat ik de Appenijnen in duik. Hier wachten de laatste obstakels die tussen mij en Rome in staan.

Vandaag gereden: 109 km
Totaal gereden: 1680 km
Strava: https://www.strava.com/activities/1012695031

1. Ronald:
    30 mei 2017
    In de nacht zal het verkeer wel afnemen verwacht ik.
    Slapen zal wel lukken.
    Misschien voor de volgende keer een elektrische fiets met stuur en zadel koeling! Elektrisch is alleen voor de koeling niet voor trapondersteuning.
    Lekker bezig Fred. Ik denk dat je moet afkicken nadat je weer thuis bent.
  2. Bram-Jan Balkenende:
    Succes morgen !
  3. Martha:
    30 mei 2017
    Zo dat ziet er gezellig uit. ..steken.jou voeten niet uit zo klein tentje hihi Hi succes
  4. Kees Schog:
    30 mei 2017
    Hé Freddie, al even niets van me laten horen maar ik volg je nog hoor ;-)
    Erg leuk om je verhalen te lezen en je foto's te kijken.
    Ga zo door kerel, en wederom veel fietsplezier.

Groet van Kees.