Dag 7. Syrovice - Bratislava

1 september 2017 - Bratislava, Slowakije

Bratislava, here we come! Vol goede moed hebben we vanmorgen de boel weer afgebroken, maar wat voorspelt was gebeurde ook: regen. Gelukkig nadat alles al was ingepakt. Toen de ergste bui voorbij was, vertrokken we richting tankstation, want eten en drinken was op de camping niet te krijgen.

Na het tankstation heeft het nog zo'n kwartier geregend. Daarna werd het droog en steeds vlakker, waarbij de uitzichten niet heel ver van de Hoekse weg vandaan lagen. Af en toe reden we ook door de Drunense duinen. Nog net voordat we Tsjechië uit reden hebben we de kronen nog even opgemaakt door een paar kopjes zwarte bagger te bestellen.

Daarna reden we al snel Oostenrijk binnen. Dat duurde niet zo lang, want voor we het wisten reden we in Slowakije. In een dorpje verderop zagen wij een Turkse meneer achter de toonbank staan, en na een hele week goulash en schnitzel was een bord kebab een hele welkome afwisseling. Na het eettentje betrok de lucht steeds verder, dus zodoende zijn we niet meer gestopt.

Het enige wat nog tussen ons en de finish lag, was een heuvelrug. De klim was heeerlijk: in z'n 2 en op volle toeren kilometers naar boven. De afdaling was nog mooier. Daarna was het nog een klein stukje voordat we de finish bereikten, rond half 3. De fotograaf was er nog niet, dus we zijn later terug gereden om de finishfoto te maken.

Met het opzetten van de tent begon het weer te druppelen. Missie geslaagd: voor de regen binnen. Van andere teams hoorden we dat het op de heuvelrug flink ge-onweerd had en dat het ook erg mistig was.

Vanavond werden de prijzen bekend gemaakt. De originaliteitsprijs werd gewonnen door een Puch met een aanbouw van een rode auto. Overigens was de gehele voorkant er al op de derde dag afgesloopt, omdat ie anders niet boven kwam.

Alles bij elkaar was het een fantastische week! Mooi weer, goed gezelschap en een heerlijke route. Wij doen nog een biertje, voordat we zondag weer terugvliegen naar Nederland. De brommers gaan met de vrachtauto. Ik zeg tot volgend jaar!